آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟
سرخط خبرها

۴ ادویه مهم که خواص ضد بیماری دارند

  • کد خبر: ۸۷۵۸۴
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
۴ ادویه مهم که خواص ضد بیماری دارند
برخی از ادویه جات و گیاهان دارویی علاوه بر طعم دهی به غذا حاوی خواص درمانی برای بدن هستند؛ ۴ مورد از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه آورده ایم:

به گزارش شهرآرانیوز، یک متخصص تغذیه در آمریکا اعلام کرد، زردچوبه، فلفل هندی، زنجبیل، دارچین به کاهش التهاب مفاصل و تسکین درد مفاصل کمک کند.

 مایکل موزلی، متخصص تغذیه در آمریکا گفت: خوردن برخی ادویه‌ها می‌تواند به تسکین درد مفاصل مرتبط با آرتروز و درد مفاصل کمک کند.

اولین ادویه از چهار ادویه‌ای که تاثیر مثبتی بر بدن دارد زردچوبه است؛ ماده فعال در زردچوبه، کورکومین، تسکین دهنده درد است این پزشک و متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: کورکومین سیتوکین‌ها و آنزیم‌های التهابی را در دو مسیر التهابی در مفاصل مسدود می‌کند فلفل قرمز و سایر فلفل‌های خشک شده نیز با تسکین درد مفاصل به مقابله با آن کمک می‌کنند این نوع فلفل حاوی ترکیباتی به نام کپسایسینوئید است که خاصیت ضد التهابی دارد.

توصیه می‌شود دارچین بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید، زیرا در این مطالعه آمده است دارچین حاوی سینامالدئید و اسید سینامیک است که هر دو دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و به سرکوب آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.

یکی دیگر از مواد مفید، زنجبیل است که دارای اثر ضد التهابی طبیعی در بدن است و با درد در مفاصل مبارزه می‌کند.

این ادویه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی هستند که خاصیت ضد سرطانی و مبارزه با رادیکال‌های آزاد دارند.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->